piątek, 24 czerwca 2011

fallout


Inspiracją realizacji fallout jest stara gra Role Playing Game o tym samym tytule. Wizja świata programistów to ekosystem zniszczony przez apokalipsę nuklearno-technologiczną – wasteland (teren niezagospodarowany, pustkowie, nieużytek, ugór, pustynia, pustynia kulturalna). Zadaniem gracza jest rewitalizacja, usunięcie skutków kataklizmu, wypełnienie pustki życiodajną treścią, ożywienie wyschniętych źródeł. Widz może przez chwilę poczuć się jak gracz, pokonując rozległe obszary wastelandu w poszukiwaniu upragnionego zbawienia ludzkości, reprezentowanej przez zagubioną w kulturze i cywilizacji grupę dzikusów.
Fallout dzięki algorytmowi wastelandu wyszukuje określone obszary na mapie satelitarnej ziemi, w sposób nieprzewidywalny decyduje o życiu uwięzionych w pojemnikach próbkach organicznych.

2011 - fallout, Galeria XX1, Warszawa
2010 - Mediations Biennale, Beyond Mediations, Centrum Kultury Zameki, Poznań

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz